Digitaal op huisbezoek gaan werkt

0002
  • 22-06-2020
  • Leestijd: 2 minuten

Toen de Coronacrisis net ons land bereikte en we met z’n allen zoveel mogelijk thuis moesten werken, hadden we een uitdaging. Dit betekende namelijk dat we, voor onze eigen veiligheid, niet meer bij huurders op huisbezoek konden gaan. Althans, niet op de manier zoals we het gewend waren.

Na een leuke brainstormsessie kwamen we tot het idee om digitale huisbezoeken uit te gaan voeren. Digitaal? Ja, digitaal. We hebben kaartjes laten ontwerpen die de deurwaarder bij de huurder in de brievenbus doet. Op dit kaartje staat de vraag aan de huurder om contact met ons op te nemen zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing. De huurder heeft de keuze uit verschillende opties om contact op te nemen. Er kan gebeld, gevideobeld, gewhatsappt en gemaild worden.

Mooi resultaat

We hebben eerst een pilot gedaan voor één van onze klanten. We hadden bij deze pilot een respons van 23 procent. Hierna hebben we nog een tweede ronde gedaan waarbij de respons 47 procent was. Al een mooi resultaat dus.

De huurders die geen contact met ons hebben opgenomen, hebben wij nog gebeld. Zowel overdag als ‘s avonds. Ook bij deze belronde hebben we gemiddeld 40 procent van de huurders kunnen bereiken.

Mooi om te zien dat we op deze manier toch in contact kunnen komen met onze huurders, terwijl we op afstand werken.