Omdat je niemand wilt afsluiten
De tarieven voor gas en licht zijn gestegen en het ziet er niet naar uit dat die snel zullen dalen. Steeds meer mensen hebben moeite hun rekeningen te betalen en het laatste wat je wilt is afsluiten. We doen er alles aan om samen met jouw klant een oplossing te zoeken.
Voorzieningen als gas, licht, water en warmte heeft iedereen nodig. Als leverancier wil je dan ook niet dat je klanten achterop raken met betalingen. Het is daarom belangrijk om bij achterstanden snel te reageren en te zorgen dat mensen maandelijks blijven betalen. En ze door te verwijzen naar gemeente en schuldhulpverlening als dat nodig is. Alles om te voorkomen dat je klanten in de financiële problemen komen en afgesloten worden.
Extra minnelijk traject
Voor bedrijven in de nuts- en utiliteitsector bieden we een minnelijk traject aan waarin we incassokosten zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Met brieven, e-mails en met huisbezoeken als dat wenselijk is, willen we alsnog een minnelijke regeling met deze mensen treffen. Krijgen we geen contact of wil de klant-debiteur niet betalen, dan kunnen we het traject – in overleg met jou - vervolgen met een gerechtelijke procedure.
Melding vroegsignalering op orde?
Sinds januari 2021 ben je verplicht betalingsachterstanden – in samenspraak met de klant-debiteur - te melden bij de gemeente in het kader van de Wet Vroegsignalering. Voor eventuele vervolgprocedures is het belangrijk dat je deze meldingen goed georganiseerd hebt. Ons team is altijd op de hoogte van de laatste wijzigingen in wet- en regelgeving en zorgen dat je meldingssysteem up-to-date blijft.
Ons team staat voor u klaar!
Maak kennis met onze specialisten.